•Wednesday, October 28, 2009

Setelah bermalam selama 2 malam di Venice, esok paginya selesai bersarapan pagi dan 'check out' dari Fucina camping village, kami terus bergerak ke kota Milan. Antara kota fesyen yang terkenal di dunia.. Segala kedai-kedai barangan berjenama ada di kota ini.. Namakan sahaja apa sahaja.. pastinya boleh dilihat di kiri dan kanan jalan di sekitar kota itu.



Perjalanan dari Fucina ke Milan mengambil masa lebih kurang 3 jam.. Kami sampai lewat tengahari. Kami merancang untuk berada di kota Milan selama 1 jam sahaja kerna tidak punya masa yang banyak kerana perlu mengejar pula 'check in' di Lauterbrunen Switzerland sebelum pukul 8.00 malam.

Kami sekadar berlegar-legar di sekitar plaza duomo yang terkenal itu.


Antara dataran utama

Deretan kedai-kedai jenama antarabangsa (Membeli belah secara tingkap sahaja)


Plaza Duomo




Duomo Cathedral


Menghampiri ke pukul 4 kami mula bertolak keluar dari kota Milan menuju ke Lauterbrunen di Switzerland. Perjalanan mengambil masa 4 jam dek kesesakan di terowong yang memisahkan 2 negara ini.





Akhirnya kami tiba di tempat penginapan kami pada pukul 9.00 malam. Namun walaupun tiba selepas waktu untuk check-in, kami berjaya juga mendapat kunci bilik kami. Kali ini kami bermalam di katil yang lebih selesa dan luas. Bukan lagi bilik kabin seperti hari-hari sebelumnya. Apatah lagi tingkap bilik kami mengadap banjaran swiss yang indah sekali. Malam itu kami tidur dengan nyenyak bersama suhu udara yang sejuk dan nyaman.

Bersambung..

This entry was posted on Wednesday, October 28, 2009 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Pengembara:

Related Posts with Thumbnails