•Thursday, September 30, 2010

"Makcik doa.. Biarlah yang pakai baju merah tuh datang gerai makcik" kata makcik itu pada aku..

Aku tersenyum mendengarnya.. Lantas aku pandang muka pakwe aku..

Pakwe aku kata.. "Belilah air dan buah sikit.."

Lantas gerai makcik itu kami kunjungi.. Satu-satunya gerai yang buka waktu tengahari di pantai itu..

Pantai itu lengang dan sepi.. Kelihatan ada beberapa orang mencari kepah di pantai..

Sudah 2 tahun aku tidak ke sini..

Jaraknya lebih kurang 15km dari kampung aku..

Dari aku kecil .. remaja.. dewasa.. Tempat ini sering menjadi kunjungan aku..

Melepak.. berbincang.. berdating.. Di sinilah.. semua itu pernah tercipta..

Pantai Morib




Si Pencari kepah


Dah cantik dibuat lanskap.. cukup berbeza dengan apa yang biasa aku lihat 10tahun yang lepas

Replika binatang laut

Penghuni setia pantai ini


This entry was posted on Thursday, September 30, 2010 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 Pengembara:

On 30 September 2010 at 10:23 , kak Erna said...

salam iina..cntik kan..pemandang tetpi pantai..akak selalu jugak ke morib masa dok kuaters klia dulu..

 
On 30 September 2010 at 10:46 , iina said...

Kak Erna

Dah cantik pantai morib sekarang.. dah berbeza siap ada lanskap dan gerai yang lebih tersusun.. kalua dibandingkan dengan zaman saya remaja dulu mmg jauh sgt bezanya ;)

 
On 2 November 2010 at 17:48 , azka said...

last datang sini, aku tgk kera byk duk lepak kat padang permainan tu. gerai makan sini x byk pilihan

 
On 2 November 2010 at 18:43 , iina said...

Azka

Itu dulu.. kera-kera tuh semua dah takde.. gerai pun dah baru.. lebih tersusun dari dulu ;)

 
Related Posts with Thumbnails